Praktische informatie
Soms is een cliënt in crisis. Dit kan gaan over iemand die sterk suïcidaal is, iemand die acuut psychotisch is of iemand die emotioneel zwaar overstuur is. Of de cliënt is plots zeer agressief.
Hoe ga je in gesprek met iemand die in zo’n psychische crisis verkeert?
Hoe krijg je die persoon kalm?
En vooral, hoe blijf je zelf kalm?
Kortom: hoe overbrug je samen dit moeilijke moment?
Help, wat moet ik doen?! Een houvast bij crisisgesprekken
Tijdens deze uiteenzetting wordt een kapstok aangereikt, die een houvast kan bieden, als je in jouw werk geconfronteerd wordt met iemand in crisis.
Eva Van Houdt is klinisch psycholoog en psychoanalytisch psychotherapeut (UGent). Ze werkte vijf jaar als staflid bij Tele-Onthaal Antwerpen. Daar gaf ze vorming en supervisie aan de vrijwilligers die dag en nacht de telefoon en chat bemannen. Sinds een jaar is Eva werkzaam als psycholoog in het WGC Daenshuis in Aalst, waar ze vaak werkt met anderstalige patiënten en tolken.
Sint-Gillisbaan 156 ,9100 Sint-Niklaas
+32 (0)4 77 90 55 24
Mail ons
info@huisartsenkoepelwaasland.be